Bro-besök

Under många års tid bodde min syrra med familj i Bro utanför Stockholm. Det blev ett antal besök och såhär i efterhand undrar jag över varför jag inte passade på att utnyttja möjligheten att utforska denna lilla by lite mer. Varje gång tänkte jag att denna gång så...Men så blev det ändå mest bara att umgås hemma hos dem, men lite hann jag ändå se av denna lilla mysiga plats.

2012, våren
7.00, Bro nästa med föräldrarna! Blev ett stopp efter vägen för att fylla magarna. Bro blev en fin tripp, mycket mindre än vad jag hade trott det skulle vara. Fick en trevlig dag med hela familjen.

2012, vinter
Upp tidigt för färd till Bro, tåget försenat och kom iväg cirka 50 minuter efter utsatt tid. Behaglig tur, Patricio kom och mötte upp. Middag och en massa lek innan vi tog Bros julmarknad. Sen fortsatt lek och kommer säkert att ha träningsvärk imorgon.

Syster och jag gjorde Gamla Stan och julmarknaden där. Busat med Bro-sorkar och kollat film!

Sista timmarna med gänget. Haft en lugn morgon och förmiddag. Lillstrumpa följde med till Pendeln och vinkade hejdå!

2013, vinter
Till Bro med resesällskap av en trevlig mamma med son från Laxå till Örebro. Skön resten resa! Vinter i Laxå, grått och regnigt i Bro. Firat liten Frank, 2 år, lekt lite, ätit gott

Vaknade tidigt! Promenad för mig själv mitt på dagen, soligt och fint. Umgåtts med sorkarna.

Vaknade upp till ett regnigt Bro, Patricio iväg på kurs, vi andra tog avsked av varandra och sen blev det en behaglig tur till Laxå.

2013, sensommar
Tåget till Bro och 5 minuter försenat och mer försenat blev det under resans gång, fick stanna några gånger för att invänta tåg + att det var banarbete under en sträcka. Landade i Bålsta 30 minuter försenad. Slapp i allafall sitta 30 minuter och vänta på pendelavgången. Hela familjen mötte upp vid stationen och det blev att plocka stenar och grenar på vägen hem till dem. Blev den obligatoriska kycklingen till middag och paketöppnande, men födelsedagen är först imorgon. Sen slog jag mig till ro och golvsov på dubbelmadrassen med en önskan att bli väckt av två troll.

Vid 8-tiden var det slut på friden. Inomhusaktiviteter i form av målande. Sorkarna, syrran och jag iväg till ICA och på tillbakavägen köpte vi pizza. Upplands Bro Pizzeria HAR bra pizzor!

Lämnar nu en 4-årig Patrick, och syrran och sorkar med för att vinka av mig, blev en fotorunda vid Stationsparken. Blåsigt och höstigt! Överfullt tåg och jag fick stå första biten, sen kom jag över den obekväma platsen alldeles vid dörren. Tur att det bara handlade om några timmar!

2015
Otillgänglig för jobb och upp tidigt för att åka till Bro med parentisar. Stopp vid ett Mc Donald´s för lite frukost och sen raka vägen till Bro. Paketöppnande, mat och sen dags för kaffe-på-maten och vi knallade oss till Mazarin Konditori & Bageri. Fult yttre med ett gudomligt inre...Dit går jag gärna igen för en fika. Hem kom jag med ett ljus i mörkret och tre anteckningsböcker som ska fyllas med mitt liv. Tack Bro för denna gång!!!

2017
Non-stop till Bro, kärt återseende. Syrran och farsan till Arlanda och vi andra städade och bar. Snart bär det iväg till Ecuador för dem. Fick lite tid med dem innan vi åkte hem, blev pizza på lokal. Ett sista farväl och så lämnade vi familjen och hem kom vi med allt ifrån kollegieblock till träningsmaskiner.